Sadece Kendine İnan ..


Bu güne kadar çevremdeki kişilerin sözleri benim için çok büyük önem taşırdı ,daha çok kendi hayatım yerine belki de onların istediği hayatı yaşamayı seçmiştim ,bunu bugün daha iyi görüyor ve anlıyorum ..
Ve onların sözlerine o kadar önem vermişim ki bugün hiç sevmediğim bölümden mezun olarak ,bana hitap etmeyen bir işi yapıyorum.
Edebiyat bölümünde daha başarılı olduğum ve sevdiğim halde sırf çevrem de edebiyatta tembel öğrenciler okur çalışkanlar matematik, fende okur diye matematik bölümünü bitirdim ,ve iktisatta okudum halbuki ben rehberlik ve psikolojik danışmanlığı bölümünde okumayı çok istiyordum .. yıllarca da bu içimde kalmıştı ta ki katıldığım bir seminerde yaşam koçluğu mesleğini öğrenene kadar … bir fırsat gelmişti önüme ..şimdi bunu iyi değerlendirmeliydim

Yaşam koçu olmak en büyük amacım ve hedefim ..peki ben kendi yolculuğuma çıkmadan nasıl başkalarının yolculuklarında yol arkadaşı olabilirdim ..işte bu yüzden içsel yolculuğuma çıkmaya karar verdim

Bu yolculuk bana çok farkındalık yarattı ,yaratıyor da
Tüm mesele kendine inanmak ,olumsuzluklara sağır olmak adım atmakmış ..,bunu uygulayan kişilerin geldikleri noktaları görmek ,umudumu,heyecanımı ,inancımı daha da arttırıyor


Müzik tarihinin en büyük isimlerinden biri olan Beethoven’ın keman tutuşunu gören hocası onun için “Müzisyen olamaz!” demiş.

Elvis gençlik yıllarında ilk deneme çekimi için stüdyoya girdiğinde, plak şirketinin patronu ona aynen şunu söylemiş: “Git kamyon şoförlüğü yapmaya devam et!”

Sezen Aksu ‘ya ‘Senden şarkıcı olmaz’ denmiş.

Bu örneklerden o kadar çok var ki bildiğimiz ya da bilmediğimiz

Bu konu ile ilgili çok sevdiğim bir hikaye yi paylaşmak istiyorum .


Tarihin bir yerinde, kaplumbağalar arasında bir yarış tertiplenmiş. Hedef, çok yüksek bir kulenin tepesine çıkmakmış.
Vakti gelince, bir sürü kaplumbağa arkadaşlarını seyretmek için yarış yapılacak bölgeye toplanmışlar. Ve yarış başlamış.
Seyircilerden hiçbiri arkadaşlarının kulenin tepesine çıkabileceğine inanmıyormuş. Kimileri bu inançlarını yüksek sesle dile getirmekten kaçınmıyorlarmış. Öyle ki, yarışmacıların bazıları ".....Zavallılar! Hiçbir zaman başaramayacaklar! " seslerini dahi işitebiliyormuş.
Yarışmaya katılan kaplumbağalar kulenin tepesine ulaşamayınca teker teker yarışı bırakmaya başlamışlar. İçlerinden sadece bir tanesi inatla ve yılmaz bir gayretle kuleye tırmanmaya çalışıyormuş.
Seyircilerin sesleri yükselmeye başlamış; giderek bağıranların sesleri yarış alanında yankılanır olmuş: "...Zavallılar! Hiçbir zaman başaramayacaklar! "
Sonunda, bir tanesi hariç, diğer kaplumbağaların tümü ümitlerini, gayretlerini yitirmiş ve yarısı terk etmişler.
Ama yarışta yapayalnız kalan son kaplumbağa, büyük bir gayret ile mücadele ederek, kulenin tepesine çıkmayı başarmış.
Diğer yarışmacılar ve seyirciler, hayret içinde bu işi nasıl başardığını öğrenmek istemişler. Bir kaplumbağa ona yaklaşmış ve sormuş, “bu işi nasıl başardın” diye.
O anda farkına varmışlar ki...
Kuleye çıkan kaplumbağa sağırmış!
Sağır kaplumbağanın çıkılmaz sanılan doruğa tırmanmayı başarması ile kaplumbağalar dere tepe demeden yeryüzüne yayılmanın, sabır ve kararlılıkla yol almanın ne demek olduğunu öğrenmiş ve bunları gerçekleştirmeye cesaret bulmuşlar.
Olumsuz düşünen insanları duymayın... Onlar kalbinizdeki ümitleri çalabilirler!

Rüyalarınızı gerçekleştiremeyeceğini söyleyenlere karşı sağır olmak, size seslenenlere saygısızlık değildir; düşünüze karşı saygınızı korumanız demektir.
Sevgimle
Teko

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayatın Akışı

SEVMEK..

AŞK