22 Ekim 2008 Çarşamba

Fal Bilim Merkezi Buyrun..



Hayatımızda ne büyük önem taşır şu fallar ....
Kimimiz hastalık derecesinde düşkünüzdür, kimimiz öylesine ,ama itiraf edelim severiz falları

Çok çeşitli fallar vardır,kahve,bakla ,çay ,su yakında süt falıda çıkarsa şaşırmamak lazım ,belkide çıkmıştır kimbilirr


Eskiden ya özel yerlere gidilirdi tavsiye üzerine yada yolda sizi durdurup

_ ''a be güzel kızım bakayım bi falına'' diyen teyzelerimiz vardı .Şimdilerde ise daha modernize oldu şu fal olayı , fal bakımı olmayan hiç bir cafe kalmadı gibi bir şey .

En güzel falı kim bakıyorsa o cafe daha revaçta.
Ah bu fallar ahhh ,hele inanıyorsanız yandınız .Arkadaşlarınıza tavır mı yapmazsınız ,sevgilinize mi küsmezsiniz neler yaptırır bu fallar adama

Bu hastalıkdan kurtulmak gerek
Allaha şükür ki ben bu hastalıkdan kurtuldum :))

Neden mi kurtuldum?
Çünkü artık bunların boş şeyler olduğunu herşeyin kendi elimizde olduğunu anladım ,abii falcıya gidiyorsun ,senin tavırlarına göre döktürüyor amcam yada teyzem sonra, aaa bildi valla herşeyi bildi hal ve durumlarında dolaşıyorsun. Buda yetmiyor ,bekliyorsun ''falcı dedi kesin çıkarr'' inanıyorsun söylediklerine ve çıkmasını bekliyorsun böyle olunca ne oluyor inanç sisteminle zaten söylenenlerin olması için yüksek enerji yaymaya başlıyorsun ve dalga dalga yayılarak evren sana inandığın ve beklediğin şeyi getiriyor. Böyle olunca ne oluyor falcı bildi

Haydi bir iki bir iki falcı meşhur.Ya da hiç üstünde durmuyorsun , unutuyorsun yada o kadar güçlü inançlar taşımıyorsun ve falın çıkmıyor.Sonra ne oluyor'' Yok ayol birşey bilmiyor'' durumları
Ya hadi diyelim bildi ,sen yarınlarını öğrendin .Ne yapacaksın ? Zaten yaşaman gereken deneyimi yaşayacaksın ha bilmişsin ha bilmemişsin ne fark eder.

Öyle yada böyle boş işler bu fal işleri .

En güzeliiii;
Hayattan ne istiyorsan yürekten iste ve akışa bırak ...

Düzgün cümleler kur,yargılama,olumsuzluk katma

Bak nasıl oluyor isteklerin ..


Çıkmazsa dediklerim ben burdayım beklerim :))






10 Ekim 2008 Cuma

biliyor musun.....

Biliyor musun
koskoca bir şehrin deniziyle ayırdığı
iki uçtayız
sen varlığımdan habersiz
ben seninleyken sensiz



Biliyor musun yine geri dönecek
bütün haykırışlarım sana ulaşmadan




Biliyor musun yazlar hiç gelmeyecek
Belki de yüreğime
Umutsuzca olsa da
en dayanılmaz en soğuk kışlarla
bekleyeceğim seni

derra

8 Ekim 2008 Çarşamba

Bütün Yol Arkadaşlarıma Teşekkürler..


Çok uzun zamandan beri uzun bir yolculuğa çıkmak istiyordum ,ama hep vazgeçiyor, korkuyordum sonra alışkanlıklarımla kaldığım yerden hayata devam ediyordum . Bir gün bir kitap okudum daha önceleride çok okumuştum ama bu kitap beni çok etkilemişti .

Kitabı bitirdiğimde ilk sayfasına aynen şöyle yazmıştım ''Bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti'' Bu cümleyi çok duydum sonra, meğer ne kadar çok aynı düşüncede hatta bu kadar aynı cümlelerle duygularını ifade eden insanlar varmış ..

Ve dedim ki ''Haydi yola çıkma zamanı ,doğru zaman şimdi … ''

Yola ilk çıktığım gün, yolun ilk girişinde kocaman bir kapı gördüm ;''Hayata sihirli dokunuş'' yazıyordu. Kapıya doğru yaklaştım. Birden kapı açıldı , gülen gözlerle ,bütün içtenliği ile sımsıcak bir'' merhaba'' dedi içerdeki bayan .

O kadar içten o kadar sevgi doluydu ki …
''Yolun hayırlı olsun tatlım, inanıyorum ki başaracaksın, İstediğin zaman ben hep buradayım ,unutma .. ''

İlk yol arkadaşımla tanışmıştım ve şimdi daha inanarak daha kararlı yola devam ediyorum
Sonra yeni yol arkadaşlarımla karşılaşmaya başladım .

Hepsi o kadar sevgi dolu,içten ve samimiydi ki..
..
Biliyorum ki daha çok uzun yolum var.
Ve bu yolda karşılaşacağım çok yol arkadaşım..
Hepinizi çok seviyorum, yürekleriniz o kadar güzel ve sevgi dolu ki

İYİKİ VARSINIZ...

NE GÜZEL YAZMIŞ CAN YÜCEL ...


Kendisinin, hayatın olayların, gidişatın farkında olmalı. Farkı fark etmeli, fark ettiğini de fark ettirmemeli bazen...Bir damlacık sudan nasıl
yaratıldığını fark etmeli.

Anne karnına sığarken dünyaya neden sığmadığını ve en sonunda bir metre karelik yere nasıl sığmak zorunda kalacağını fark etmeli.

Şu çok geniş görünen dünyanın, ahirete nispetle anne karnı gibi olduğunu fark etmeli.
.
Henüz bebekken 'Dünya benim!' dercesine avuçlarının sımsıkı kapalı olduğunu, ölürken de aynı avuçların 'her şeyi bırakıp gidiyorum işte!' dercesine apaçık kaldığını fark etmeli.
.
Ve kefenin cebinin bulunmadığını fark etmeli. Baskın yeteneğini fark etmeli sonra.
Azraillin her an sürpriz yapabileceğini, nasıl yaşarsa öyle öleceğini fark etmeli insan..
.
Hayvanların yolda, kaldırımda, çöplükte ama kendisinin güzel hazırlanmış mükellef bir sofrada yemek yediğini fark etmeli.
.
Yaratılmışların en güzeli olduğunu fark etmeli ve ona göre yaşamalı.
Gülün hemen dibindeki dikeni dikenin hemen yanı başındaki gülü fark etmeli.
Evinde kedi, köpek beslediği halde çocuk sahibi olmaktan korkmanın mantıksızlığını fark etmeli.
.
Eşine 'seni çok seviyorum!' demenin mutluluk yolundaki müthiş gücünü fark etmeli.
Dolabında asılı 25 gömleğinin sadece üçünü giydiğini ama arka sokaktaki komşusunun o beğenilmeyen gömleklere muhtaç olduğunu fark etmeli.
.
Zenginliğin ve bereketin sofradayken önünde biriken ekmek kırıntılarını yemekte gizlendiğini fark etmeli.
.
Annesinden doğarken tertemiz teslim aldığı gırtlağını ve aşırı beslenme yüzünden sarkan göbeğini fark etmeli, fark etmeliyiz çok geç olmadan.....
.
Ömür dediğin üç gündür, dün geldi geçti yarın meçhuldür...
O halde ömür dediğin bir gündür, o da bugündür....

CAN YÜCEL...

7 Ekim 2008 Salı

NE MUTLU BANA Kİ KAFAYI KIRMIŞIM :)
FARKINDALIĞI HAYATINDA HİSSETMEK VE BÜYÜK BİR COŞKUYLA BUNU PAYLAŞMAK
HAYATI FARKETMEK ,SEVGİYİ YÜREĞİNİN TA DERİNLERDEN HİSSETMEK ,KENDİNİ KEŞFETMEK ,RUHUNLA TANIŞMAK ,ONUNLA KONUŞMAK ,DİNLEMEK ,HAYATTA RUHLARIMIZIN MİSAFİR OLDUĞUNU ANLAMAK,ONUN İÇİN DAHA OLUMLU BAKMAK ACILARINI ,ÜZÜNTÜLERİNİ OLGUNLUKLA KARŞILAYIP HAYAT DENEYİMİN İÇİN OLDUĞUNU ANLAMAK,KARANLIĞIN AYRI AYDINLIĞIN AYRI GÜNEŞİN AYRI ,ÇİÇEĞİN, BÖCEĞİN TOPRAĞIN, SUYUN HERŞEYİN ENERJİSİ OLDUĞUNU GÖRMEK VE HAYATA SIKI SIKI TUTUNMAKSA ,KENDİM İÇİN Mİ VARIM YOKSA BAŞKALARI İÇİN Mİ SORUSUNU YÖNELTEBİLMEKSE KENDİNE EVETTTTTTTT KAFAYI KIRDIMM

YA HERŞEY ÇOK GEÇ OLDUĞU ANDA KIRSAYDIM




.................
"Bazen dalıp gidersin eski günlere: Ya bir şarkıda, ya gittiğin bir yerde ya da bir fotoğrafta dalarsın anılarına;neler geçip gitmiştir, ne acılar ne mutluluklar, ne kızgınlıklar, ne kahkahalar ve ne çok keşkeler vardır.. Geleceğe bakarsın umutla, herşeyin değişeceğini, daha iyi olacağını düşünürsün.. Şu an yoktur ya geçmişte ya gelecekte yaşarsın hayatı; anını yaşa dersin kendine ama kaç kişi başarabiliyor anda yaşamayı diye de sorarsın..

'Ne yapıyorsun sen, çevre ne der, iyi düşün, aklını başına al,nasıl geçinirsin,ne yapacaksın,yarınlarını da düşün, bak geçmişte yaptığın aynı hataları tekrarlama, şöyle davran, böyle yap...." Çoğalıp gider bu sözcükler, duyarsın duyarsın ve adım atmaktan korkmaya başlarsın, ya haklılılarsa?

Sonra birden kendinle kalırsın, işte o an bir bakmışsın ki hayatın hızla ilerliyor ve sen yapmak istediklerini yapamamışsın

İyi bir işin vardır ama mutlu değilsindir, iyi bir eşin vardır ama istediğin kişi değildir, paran vardır sağlığın yoktur ..

Yani hep bir yerlerde eksik kalmıştır hayat, çünkü kendi isteklerini değil çevrendekilerin isteklerini yapmaktasındırVe işte o an iç sesini duyarsın ''kendin için ne yaptın ??''En önemli kişiyi unuttuğunu anlarsın, bunu anladığında çok geç kaldığını fark edersin .İşte bunun için iç sesimize kulak verelim, hayat bizim, inançlar bizim, biz nasıl ve ne şekilde mutlu olacaksak gerçekleştirelim, kendimize inanarak, güvenerek.. "

6 Ekim 2008 Pazartesi


Ya Hayat Ya Kendin..
Çocukluğumuzdan beri ne kadar çok soru yağmuruna tutulmuşuzdur her birimiz,ne kadar şartlandırılmışızdır
Büyüyüp doktor olacağız ,mühendis olacağız ,büyük adam olacağız yani neyse bu büyük adam !!!

Okula başlar başlamaz yani hipodromlarda yerimizi alır almaz sesler yükselmeye başlar:

haydiiii çalışş,kazanırsın,koşşşşş daha hızlı ...
Eeeeee bu kadar tezahurata bizde gazlanmışızdır ,büyük adam olacağız ya ..

Öyle böyle jokeylik hayatımızı kimimiz yarıda keserek kimimiz devam ederek bir yerlere gelmişizdir.
Şimdi jokeyliğimizi ,hipodrom dışına taşımaya geldi sıra ,oldu mu yaaa ,bizim jokeyliğimiz sadece hipodromla sınırlıydı ,evet gerekli eğitmleri almıştık,dışarıdaki hayatla ilgili
ama öylee bize anlatıldığı gibi değilmiş dışarısı ,nolacak şimdiiiiiii kaldık mı öyleeeeee

Haydi bismillah başlarız yine çalışmalara ,bu defada dışarıdaki hayatı öğrenmen için koşturman gerekiyor ,
Kendi isteklerini düşünme sakınnnnn ,ne ayıp ,bırak şimdi kendini

Kariyer yap ,çalışş hııı kariyer yaptıkdan sonra çocuğa da sıra gelecek bunuda bil de öyle davran

ee okuduk ,kariyerde yaptık sonuççççççç

Sonuç ortada koş koş iş yerine git,koşş koşş eve gel ,ee hadi arada bir arkadaşlarınla da görüş ama görüşmeleri uzatma sakın ,işin çok önemli yani
Bunlar olurken yaş da gidiyor tabii ,o orda öylece sabitlenmiyor işte

Haydi bakalım şimdi sıra neye geldiiiiiii ,evet evet bir eş ama öyle bir eş deyip geçmeyin ,o da kariyerli sınıfından olacak,bir de üstüne yakışıklı ,ve zengin olacak ,bol kaymaklı tarafından yani
hadi o da oldu ,ee seyirci durur mu ,durmazzzzzzz

Çoçukda gelsinnn ,aa olmaz çoçuksuz olur mu ,elalem ne der ,hem yaşında geçiyor valla bak ,yapıver canım bi çoçuk ,sen de
seyirciyi kırcağına kafanı kır olayı yani

Her şey tamam dimi eksik yok ,(seyirciye kalırsa çok eksik olur da ...neyseeeeeeee artık)

Şimdi gelelim kendimize ,geç bakalım bi aynanın karşısına bi bak bakalım kendine

-Aa yaşlanmaya başlamışsın ,yüzündeki çizgiler derinleşmeye başlamış ,o ne saçlarında beyazda mı çıkmış senin ,uğurdur uğur takmaaaaaaaa

Yüzü ,elleri ,bacakları ,göbeği falan geçtik de
içine sor bakalım nasıl..

çok mu yorgun ,kendin için ne yaptığını mı ,neden hiç onu dinlemediğini mi soruyor ,hiç onun söylediklerini duymadığını mı..

Mutlu musun peki şimdi ?

Sonuçta sana kalan iki seçenek ;

Birincisi ;böyle gelmiş böyle gider,seyirciler çok üzülür ,hem ne derler onları dinlemekten vazgeçersen ,bu yaştan sonra ne yapacaksın zaten ,kariyer var ,evlenmişsin ,çoçuğunda olmuş daha ne istiyorsun ,öpde başına koy

İkincisi ;silkinip hatta titreyip kendine geleceksin ,hayata kendin olarak tutunup,kendin olarak yaşamyı bileceksin

seçim seninnnnnnnnn ya seyirciyi memnun edersin ya kendiniiiiiiii

işte böyle bir şey hayat

Temizlik Zamanı


Temizlik Zamanı
Haydi bakalım temizlik zamanı ………….

Şöyle kıyıda köşede ne kalmışsa bir güzel çıkarıp ,temizleyeyim

Başlıyorummmmmmmmm lay lom lommm

PERDE……..

Kalbimin en derinine bakıyorum önceeeeeeee ,vee o da nee …
Onu gördüğümde yerde miyim gökte miyim ,aç mıyım ,tok muyum bilemediğim ,ağzımın bir karış açık kaldığı ,kalbimin atışlarının biri duyacak diye korktuğum beni o ilk duyguyla tanıştıran kişi ,orda öylece duruyor … o zaman buyrun bakalım hodri meydan

-Sana ;bu duyguları öğrenmemi sağladığın için çok teşekkür ederim ,ama artık öylece oralarda kalma ,gitme zamanı , ben onun için seni sevgiyle gönderiyorum ,saygılar efendim


sıradan alayım o zaman hazır başlamışken ,hayatıma bir şekilde dokunmuş ,kıyıda köşede unuttuğum ,tüm yaşanmışlıklarım ,tüm paylaşımlarım ,tüm acılarım,
hepiniz buyrun ,sizinle anlaşma tarihlerimiz çoktannnnn bitmiş.

onun için şimdi sizlere önce teşekkür ediyorum ,sonra sevgiyle uğurluyorum …


Şimdi tekrar bi bakayım kalbimin her köşesine unuttuğum bir şey var mı ,
Oooooo güzelllllll bir şey kalmamış ama ,yıllarca kalmaktan sanki naftalin kokusu mu var ne... O zaman napıyorummmm havalandırma çalışsınnnnnnnn

Haydiiiiiii birrrrrrrrrrr ikiiiiiiiiii üççççççç yavaş yavaş ve derinden bir nefessssssssss allllll

Ve verrrrrrrr
Tekrar tekrar nefes alıyorummmmmmmm ve veriyorummmmmm


Her şey tamamdır …ooooooo mis oldu missssssss ,oh beeeeeee hep ertelemişim ben bu temizliği..

Şimdi gelsin yeni anlaşmalarım ,sevgiyle ,mutlulukla ,huzurlaaaaaaa



DERYA